The aim of this study refers to the understanding of parents’ attitudes towards private and alternative schools. The sample consists of 189 parents. The applied instrument consists of the assessment scale of distinctive features of private schools vs. public schools, as well as questions about the level of information about alternative pedagogical concepts. Results indicate that the respondents believe that there are no significant differences between private and public schools, and they are not informed enough about various alternative pedagog- ical concepts. It may be concluded that work on the promotion of school choice, as parents’ right, is very important.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00