The primary aim of this article is to present the validation process of the SEPRES questionnaire to measure the self-efficacy of students in a preschool education programme. After the generation of the questionnaire items for the item pool, the items were content validated, and then they underwent an exploratory factor analysis with data from 154 respondents to determine the construct validity of the questionnaire. Four factors were extracted after using Principal axis factoring with Oblimin rotation. The factors are Children involvement, Behaviour elimination, Professional collaboration and Credibility building, and they have Alphas ranging from 0.769 to 0.903. Inter-correlation among dimensions ranged from 0.419 to 0.681, indicating that SEPRES is a consistent research instrument.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00