Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metodyka badania potencjału kapitału intelektualnego przedsiębiorstw produkcyjnych w kontekście obowiązku raportowania niefinansowego

Tytuł:
Metodyka badania potencjału kapitału intelektualnego przedsiębiorstw produkcyjnych w kontekście obowiązku raportowania niefinansowego
Methodology of researching the intellectual capital potential of enterprises production in the context of the non-financial reporting obligation
Autorzy:
Zalewski, Arkadiusz
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/19983199.pdf
Data publikacji:
2023-03-31
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
wartość
ESG
raportowanie niefinansowe
przedsiębiorstwo produkcyjne
kapitał intelektualny (KI)
Intellectual capital (IC)
value
non-financial reporting
production company
ESG (Environmental, Social, and Governance)
Źródło:
Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie; 2023, 67, 1; 115-136
1896-656X
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł prezentuje różne metody pomiaru kapitału intelektualnego, takie jak metody bezpośrednie, oparte na kapitalizacji rynkowej i karty wyników, a także metody badawcze. Celem opracowania było przedstawienie autorskiej metodyki badania potencjału kapitału intelektualnego na kanwie metodologii IC Rating i Technology Broker. Wyniki badania ilościowego potencjału kapitału intelektualnego zostały uszeregowane na podstawie odpowiedzi pracowników, ankiety składającej się z 70 pytań. Autor zaprezentował unikalne mierniki kapitału intelektualnego dla każdej z trzech warstw: kapitału ludzkiego, organizacyjnego i relacyjnego, które wizualizują proces skutecznego podejmowania decyzji zarządczych. Na końcu artykułu podkreślono znaczenie zarządzania kapitałem intelektualnym w procesie tworzenia wartości i związki z ESG, szczególnie w dłuższej perspektywie uzyskiwania przewagi konkurencyjnej poprzez budowanie tożsamości opartej na wartościach środowiskowych i społecznych.

The article presents various methods of measuring intellectual capital (IC), such as direct methods, market-based methods, and scorecards, as well as research methods. The aim of the study was to present an original methodology for examining the potential of intellectual capital based on the IC Rating and Technology Broker methodology. The results of a quantitative study of intellectual capital potential were ranked based on the responses of employees to a 70‑question survey. The author presented unique indicators of intellectual capital for each of the three layers: human, organizational, and relational capital, which visualize the process of effective managerial decision-making. The article emphasizes the importance of managing intellectual capital in the process of creating value and its connections to ESG (Environmental, Social, and Governance), especially in the longer-term perspective of gaining a competitive advantage through building an identity based on environmental and social values.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies