The text presents partial results of research on theory and practice integration in future teachers’ undergraduate training. The aim was to find out respond- ents’ opinions on the level of theoretical and practical training integration in the processes of developing specific professional competences during study. Research tools consisted of a self-designed questionnaire and interviews (only partial questionnaire outputs are included because of limited content of study). The research sample was composed of 171 students of a master’s degree in teaching at three MBU1 teacher training faculties. The obtained data were processes by tools of descriptive and multi-dimensional statistics. Results indicate great discontent of the respondents with the low level of connection between theoretical and practical training in the processes of developing special professional competences during study and provide starting points for necessary system changes in the theoretical and professional practical training of future teachers.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00