Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Working with Children at Risk in the Perspective of Symbolic Interactionism (IS) and Situational Action Theory (SAT)

Tytuł:
Working with Children at Risk in the Perspective of Symbolic Interactionism (IS) and Situational Action Theory (SAT)
Autorzy:
Bernasiewicz, Maciej
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1998096.pdf
Data publikacji:
2017-06-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
children at risk
social work
treatment
symbolic interactionism
Situational Action Theory
Źródło:
The New Educational Review; 2017, 48; 167-176
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper indicates how practice (treatment, social work) may benefit from the application of notions deriving from symbolic interactionism and Situational Action Theory. I conducted interviews with therapists from a day care treatment centre. The centre offers educational assistance and counselling to children and youth aged from three to eighteen. In the article I present four methods of treatment of children and youth at risk (including juvenile offenders), which I draw from the analysis of in-depth interviews. The professionals who would benefit from applying the ideas presented in the article are probation offi cers, social workers, counsellors, street workers, and therapists.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies