The presented paper is a result of research conducted on the issue of visual communication as an art supplement and explanation of printed content. The publication begins with a reflection on visual culture illustrating its polysemic character and referring to the iconic nature of images. Further, the paper describes the art of illustration and the value of visual communication in the form of book illustration. The last part of the paper attempts to present the structure of a well-designed illustration in the form of profiles, constructed on the basis of picture tendencies appear in a group of pre-readers.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00