Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Public Reforms of Swedish Upper Secondary Education, 1991–2017

Tytuł:
Public Reforms of Swedish Upper Secondary Education, 1991–2017
Autorzy:
Kling, Staffan
Sobis, Iwona
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1985854.pdf
Data publikacji:
2018-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
public reform
upper secondary schools
privatization
competition
contract
decentralization and control
segregation
students’ performance
teachers’ deprofessionalization
Źródło:
Kultura i Edukacja; 2018, 4(122); 9-39
1230-266X
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article focuses on the Swedish reforms of upper secondary schools and their effects during the period of 1991–2017. The reforms were conducted in the spirit of New Public Management (NPM) and generated many more problems than solutions. The purpose of this article is to prepare a foundation for further research by mapping: What do we know about the NPM reforms within the Swedish upper secondary schools? What kind of knowledge is still missing and should it be developed? With the assistance of Roland Almqvist’s (2006) understanding for the NPM movement divided into three theoretical perspectives (marketization, contract management, and decentralization), we propose a literature study. This study showed that the Swedish reforms of the upper secondary schools contributed to growing social segregation among students, students’ decreasing performance in science, reading and mathematics that proved to be under the Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) average, and teachers experienced a lack of autonomy and de-professionalization. The political promises about “school for all” and “social inclusion” either were not fulfilled or the reform effects were not investigated well enough. Despite all research being done, we do not know what kind of Swedish upper secondary school represents a good practice for the future.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies