The present study was the first to investigate the influence of artistic images of women on adolescent girls’ body attitude. The results have shown that a 10-minute exposure to artistic images of women by such great masters as Titian, Botticelli or Degas significantly changed body attitude in teenage girls, which was expressed through increased body satisfaction, decreased body dissatisfaction, and weakening of negative body emotion. Those outcomes have also confirmed the results of the existing studies exploring the negative influence of magazine advertising on teenage girls’ body experiencing. The comparison of two study groups has shown that girls looking at women in works of art expressed a significantly higher level of body satisfaction than girls exposed to women in advertisements.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00