Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The pneumatic dual-mass flywheel

Tytuł:
The pneumatic dual-mass flywheel
Dwumasowe pneumatyczne koło zamachowe
Autorzy:
Grega, R.
Krajnak, J.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/198245.pdf
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
combustion engine
vibrations
dual mass flywheel
silnik spalinowy
wibracje
dwumasowe koło zamachowe
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Transport / Politechnika Śląska; 2012, 76; 19-24
0209-3324
2450-1549
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Reduction of exhaust gas emissions, increasing of combustion process efficiency and lowering of fuel consumption are the most significant characteristic features in the development process of diesel combustion engines. All these mentioned trends are integrated with an increasing of power output and torque but also with a higher level of vibrations and noisiness. In order to reduce the vibrations of diesel engines it is necessary to apply a dual-mass flywheel as an unavoidable part of the piston combustion engine. The dual-mass flywheel replaces the classic flywheel in such way that it is divided in two masses (the primary mass and the secondary mass), which are jointed together by means of a flexible interconnection. This kind of the flywheel solution enables to change resonance areas of the engine with regard to the engine dynamic behaviour what leads to a reduction of vibrations consequently. However, there is also a disadvantage of the dual-mass flywheels. The disadvantage is its short-time durability. There was projected a new type of the dual-mass flywheel in the framework of our workplace in order to eliminate disadvantages of the present dual-mass flywheels, i.e. we projected the pneumatic dual-mass flywheel, taking into consideration our experiences obtained during investigation of vibrations.

W rozwoju diselowskich silników spalinowych obecnie kładzie się wielki nacisk na obniżnie emisji gazów wydechowych, zwiększanie efektywności spalania oraz obniżanie zużycia paliwa. Wszystkie te trendy niosą ze sobą również zwiększenie mocy, momentu obrotowego, ale także wzrost wibracji oraz hałasu. W celu obniżenia wibracji silników Diesla musi być stosowane, jako nieodzowna część silników spalinowych, dwumasowe koło zamachowe. Dwumasowe koło zamachowe zastępuje klasyczne koło zamachowe w ten sposób, że jest podzielone na dwie masy (pierwotną i wtórną), które są ze sobą połączone w elastyczny sposób. Z punktu widzenia dynamiki taka konstrukcja koła zamachowego zapewnia zmianę rezonujących stref silnika, czego efektem będzie obniżenie wibracji. Dużą wadą dwumasowych kół zamachowych jest ich krótka trwałość. Na podstawie uzyskanych w naszej pracowni danych dotyczących wibracji, w celu wyeliminowania wad obecnych kół dwumasowych, zaprojektowaliśmy nowy typ dwumasowego koła zamachowego, którym jest pneumatyczne dwumasowe koło zamachowe.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies