This paper aims to explore internationalization awareness and commitment of higher education in Indonesia. Since there are no publications on internationalization awareness and commitment for Indonesian higher education, this paper fills this gap. This qualitative case study involved 15 lecturers from an Indonesian university. This study used semi-structured interviews and data from the interviews were analyzed thematically. The research findings reveal that the internationalization of curriculum indicates awareness of internationalization by inviting experts and adapting curricula from developed countries. In addition, the commitment of internationalization was marked by the increasing quantity of international publications and collaboration with domestic and global agencies. The internationalization process faces both cultural and practical constraints. The finding suggests that there should be more elements of internationalization to indicate the preparation and the implementation of internationalization.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00