The purpose of this study was to detect teacher difficulties in implementing the local curriculum developed by provinces. This type of research is qualitative research type phenomenology. Data collected through focus group discussion (FGD) involves 16 participants consisting of senior high school teachers in the Riau Province of Indonesia. Data were analyzed using the qualitative approach proposed by Creswell. Results show that teachers have difficulties in understanding local culture lessons, teachers have difficulty implementing the local curriculum, the means/equipment is inadequate, teachers have difficulty in assessing affective and psychomotor domains and teachers have difficulty in marketing products from practice learning.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00