Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Sense of Didactic and General Self-efficacy in Literature Teachers in Poland and Slovakia

Tytuł:
The Sense of Didactic and General Self-efficacy in Literature Teachers in Poland and Slovakia
Autorzy:
Rubacha, Krzysztof
Siritova, Marina
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1967759.pdf
Data publikacji:
2019-03-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
teachers’ sense of efficacy
literature teachers in Poland and Slovakia
socio-cognitive theory
Źródło:
The New Educational Review; 2019, 55; 256-262
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper discusses the results of a study of the sense of efficacy in literature teachers working in Poland and Slovakia. The findings presented in this paper show no difference registered in both types of the sense of efficacy when comparing teachers from each of the countries examined. The second result obtained amounted to a statistically significant difference between the general sense of efficacy on the one hand and the didactic sense of efficacy on the other. The mean for the sense of didactic efficacy is higher than for the general sense of efficacy. The results are subsequently referred to A. Bandura’s analyses within the framework of a socio-cognitive theory.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies