The post-modern gothic simultaneously makes reference to already well-grounded experience, such as the repertoire of motifs and narrative prefigurations which have entered the artistic canon of the convention for good. A lot of figures and characters identified with horror become a part of the transfictional process of allocating them in new settings and re-designing their fictional biographies. Although in TV series reinterpretations of classical literary narratives quite often focus on instilling a positive image of erstwhile impersonation of numinosum, they do offer in return a construal of more contemporaneous fears, aligned with today’s socio-political-economic landscape. This article will include the following series based on literary prototypes representing the very canon of gothic fiction: Dracula, Penny Dreadful, Jekyll and Hyde, Second Chance and Sleepy Hollow as well as elements of productions connected with literary narrations of horror, such as Once Upon a Time.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00