Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Automated Driving and Data Protection: Some Remarks on Fundamental Rights and Privacy

Tytuł:
Automated Driving and Data Protection: Some Remarks on Fundamental Rights and Privacy
Zautomatyzowana jazda samochodem a ochrona danych. Kilka uwag o prawach podstawowych i prywatności
Autorzy:
Funta, Ratislav
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1964268.pdf
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie
Tematy:
automated driving
data protection
fundamental rights
privacy
zautomatyzowana jazda samochodem
ochrona danych
prawa podstawowe
prywatność
Źródło:
Krytyka Prawa. Niezależne Studia nad Prawem; 2021, 13, 4; 106-118
2080-1084
2450-7938
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In case of conventional vehicles, no or very little data was generated. The widespread use of autonomous vehicles, which have a large number of sensors and camera systems in addition to memory modules and carry out permanent data exchange, has the potential to reveal not only the entire living conditions of the passengers, but also those of pedestrians, and others. The increasing networking of vehicles increases efficiency and mobility. On the one hand, this networking is entirely voluntary, but it can also be mandatory, as in the case of the eCall emergency call system. Regulation (EU) 2015/758 made it mandatory for car-manufacturers from March 31, 2018 to equip their vehicles with automatic emergency call system, which in the event of an accident automatically transmits the position and other relevant data to the rescue services. Can this possibility of ubiquitous surveillance may create legal problems.? This increasing role of data requires special attention against the background of data protection based on fundamental rights and privacy.

W przypadku konwencjonalnych pojazdów nie były generowane żadne dane lub tylko niewielka ich ilość. Powszechne korzystanie z pojazdów automatycznych, które oprócz modułów pamięci mają bardzo dużą liczbę czujników i systemów monitoringu i w których stale odbywa się wymiana danych, ma potencjał ujawnienia wszystkich warunków życia nie tylko pasażerów, ale również przechodniów i innych ludzi. Coraz widoczniejsze tworzenie sieci kontaktów między pojazdami pozwala zwiększyć skuteczność i mobilność. Z jednej strony takie tworzenie sieci kontaktów jest całkowicie dobrowolne, ale może się też stać obowiązkowe. To drugie miało miejsce w przypadku systemu połączeń alarmowych eCall. Rozporządzenie (UE) 2015/758 zobligowało producentów samochodów do tego, by począwszy od 31 marca 2018 roku, wyposażali pojazdy w automatyczny system połączeń alarmowych, który w razie wypadku automatycznie przekaże służbom ratowniczym informacje o lokalizacji samochodu oraz inne istotne dane. Czy ta możliwość wszechobecnej ingwilacji może spowodować problemy prawne? Coraz większa rola, którą odgrywają dane, wymaga szczególnej uwagi na tle ochrony danych w oparciu o ochronę danych i prywatność.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies