Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Roles of Elementary Teachers in Addressing Cultural Indifferences in the Classroom

Tytuł:
The Roles of Elementary Teachers in Addressing Cultural Indifferences in the Classroom
Autorzy:
Naparan, Genesis B.
Gadong, Asmaira I.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1964264.pdf
Data publikacji:
2021-06-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
cultural indiff erence
phenomenology
peaceful environment
Philippines
Źródło:
The New Educational Review; 2021, 64; 198-207
1732-6729
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cultural indifferences among students are rampant, especially in a multicultural classroom. Thus, the teachers become the front liners in addressing these differences inside the classroom. This study aimed to determine the roles of the teachers in solving cultural indifferences inside the classroom. Using the Transcendental phenomenological approach in research, the researchers explored the experiences of eight teachers in Malangas Special Education Center, Poblacion, Malangas, Zamboanga Sibugay, Philippines. These teachers have personally experienced solving cultural indifferences inside their classroom due to having students from diverse tribes. The researchers explored their experiences through one-to-one interviews during their free time in their respective classrooms. Employing the Phenomenological data analysis of Kleiman (2004), the teachers played the roles of adviser, peacemaker, listener, and guidance counselor. These roles helped them address cultural discrimination inside the classroom and establish a peaceful learning environment to facilitate learning effectively and efficiently.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies