The results of our own research indicate the heterogeneity of hearing children of deaf parents (koda) in the development of language in context of special educational needs. Koda acquire language and speech in an unusual communication environment. The aim of the research is to analyse the linguistic development of koda in terms of active and passive vocabulary, comprehension and use of grammatical forms, and comprehension of a longer text. The results of children obtained in the normalised Linguistic Development Test were analysed. Koda may have difficulty in mastering speech in its various planes and aspects, develop language competences and skills discordantly.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00