This research aims to study the psychometric properties and theoretical structure of the Serbian version of the Mathematics Teaching Efficacy Beliefs Instrument (MTEBI) which was developed by Enochs, Smith and Huinker (2000). The sample consisted of 252 preservice primary and preschool teachers from teacher education faculties in Serbia. The original MTEBI indicated acceptable reliability (α=0.779). The results of confirmatory factor analysis indicate that the fit of the original MTEBI model to the data is not acceptable, but the re-specified model (MTEBI12) shows good fit and acceptable reliability (α=0.742). These findings indicate that a short 12 item version of MTEBI possesses adequate psychometric properties and is applicable to the sample of respondents in the Republic of Serbia.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00