The paper describes the results of a study whose aim was to explore correlations among the components of the construct Culture of problem solving (mathematical intelligence, reading comprehension, creativity and ability to use existing knowledge) and six dimensions of Scientific reasoning, which was tested by the Lawson’s Classroom Test. The total of 180 pupils from the Czech Republic aged 14-15 took part in this study. The results show that the dimensions proportional reasoning, control of variables and probability reasoning strongly correlate with the components mathematical intelligence, reading comprehension and ability to use existing knowledge.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00