Niniejszy tekst jest głosem w dyskusji nad stanem edukacji prawniczej w Polsce. Autorka nawiązuje zwłaszcza do artykułu A. Czarnoty M. Paździory i M. Stambulskiego, dotyczącego ukrytego programu w edukacji prawniczej, opisuje sytuację zastaną oraz przedstawia propozycje zmian, jakie należałoby wprowadzić w programach studiów prawniczych oraz w metodach nauczania przyszłych prawników. Na wybranych przykładach wskazuje, w jaki sposób można przeciwstawić się dominacji dataizmu w nauczaniu uniwersyteckim na wydziałach prawa w Polsce oraz kształcić jednocześnie zarówno kompetentnych prawników, jak i świadomych obywateli.
This text is a contribution to the discussion on the state of legal education in Poland. The author refers, in particular, to the article by A. Czarnota, M. Paździora and M. Stambulski regarding a hidden program in legal education, describes the existing situation and proposes changes that should be introduced in legal studies and teaching methods for future lawyers. On selected examples, she shows how one can oppose the domination of dataism in university teaching at law faculties in Poland and at the same time educate competent lawyers and conscious citizens.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00