Dobre praktyki w zakresie edukacji międzykulturowej w Zespole Szkół Technicznych w Cieszynie Good practices concerning intercultural education in The Complex of Technical Schools in Cieszyn
Autorka w swym tekście pragnie zaprezentować „dobre praktyki w zakresie edukacji wielokulturowej”, jakie prowadzi w ramach programów europejskich Zespół Szkół Technicznych im. płk. Gwidona Langera w Cieszynie. Nauczyciele i uczniowie szkoły zdobywają i poszerzają doświadczenia w zakresie kształcenia zawodowego w Hiszpanii i na Ukrainie. Zasadnicza tematyka projektu koncentrowała się wokół spraw branżowych odpowiadających na zapotrzebowanie aktualnego rynku pracy. Młodzi ludzie mieli okazję poznać i porównać zawody zdobywane w ich szkołach, zawody swojego miasta, sprawdzić swoje umiejętności zawodowe podczas różnorodnych warsztatów i zajęć praktycznych w różnych pracowniach. Młodzież poprzez międzynarodowe praktyki zawodowe zapoznaje się również z historią i kulturą danego kraju, a co warto podkreślić, uczy się języków.
W artykule Autorka podaje programy, jakie są realizowane w praktykach zagranicznych i zwraca uwagę na edukację wielokulturową obecną w Hiszpanii i na Ukrainie, jak również wskazuje na zadania, jakie pełni edukacja międzykulturowa w wielonarodowym i wielowyznaniowym społeczeństwie tych krajów.
The author wants to present ”good practices in the area of multicultural education” which are led within European programmes by Zespół Szkół Technicznych im. płk. Gwidona Langera in Cieszyn (Colonel Gwido Langer Complex of Technical Schools in Cieszyn). The teachers and the students of that school gain and develop experience in terms of professional training in Spain and Ukraine. The basic subject of the project concentrated around professional issues responding to the demands of a current labor market. Young people had an opportunity to meet and compare professions taught in the schools, jobs typical for their towns and cities, check their professional skills while participating in diverse workshops and the training in various laboratories. The youth through international apprenticeships also get to know history and culture of different countries and, what is worth emphasizing, they learn foreign languages.
In the article the author mentions the programmes which are implemented over foreign professional training and she pays attention to multicultural education present in both Spain and Ukraine, as well as she points to the tasks performed by international education in multinational and multireligious societies of those countries.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00