Jak poprawić zrozumiałość wypowiedzi niedosłyszących uczniów? – trudności artykulacyjne a ćwiczenia ortofoniczne How to Correct Utterances of Hard-of-Hearing Students? – Articulation Difficulties and Orthophonic Exercises
Artykuł dotyczy problemów artykulacyjnych dzieci niedosłyszących w wieku szkolnym w sposób istotny obniżających zrozumiałość ich wypowiedzi, mimo to niepodlegających często wprost działaniom logopedycznym, a niekiedy będących nawet skutkiem niewłaściwych działań korekcyjnych. Stanowi propozycję podniesienia poziomu zrozumiałości wypowiedzi poprzez konsekwentne i długoterminowe korzystanie z ćwiczeń z zakresu ortofonii, nakierowanych na korektę konkretnych deficytów ograniczających możliwości przekazu.
The article discusses articulation problems of hard-of-hearing school-age children that significantly diminish the intelligibility of their utterances, and are nevertheless not subjected to direct speech-therapy measures, and sometimes even resulting from improper corrective procedures. The study is a proposal for increasing the level of intelligibility of utterances through the consistent and long-term use of orthophonic exercises aimed to improve specific deficits that limit the possibilities of communication.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00