Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Jak poprawić zrozumiałość wypowiedzi niedosłyszących uczniów? – trudności artykulacyjne a ćwiczenia ortofoniczne

Tytuł:
Jak poprawić zrozumiałość wypowiedzi niedosłyszących uczniów? – trudności artykulacyjne a ćwiczenia ortofoniczne
How to Correct Utterances of Hard-of-Hearing Students? – Articulation Difficulties and Orthophonic Exercises
Autorzy:
Muzyka-Furtak, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1954813.pdf
Data publikacji:
2021-11-17
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Logopedyczne
Tematy:
terapia surdologopedyczna
ćwiczenia ortofoniczne
wady wymowy dzieci niedosłyszących
zrozumiałość wypowiedzi niedosłyszących
surdologopedic therapy
orthophonic exercises
speech defects in hard-of-hearing children
intelligibility of utterances of hard-of-hearing children
Źródło:
Logopedia; 2021, 50, 1; 157-169
0459-6935
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł dotyczy problemów artykulacyjnych dzieci niedosłyszących w wieku szkolnym w sposób istotny obniżających zrozumiałość ich wypowiedzi, mimo to niepodlegających często wprost działaniom logopedycznym, a niekiedy będących nawet skutkiem niewłaściwych działań korekcyjnych. Stanowi propozycję podniesienia poziomu zrozumiałości wypowiedzi poprzez konsekwentne i długoterminowe korzystanie z ćwiczeń z zakresu ortofonii, nakierowanych na korektę konkretnych deficytów ograniczających możliwości przekazu.

The article discusses articulation problems of hard-of-hearing school-age children that significantly diminish the intelligibility of their utterances, and are nevertheless not subjected to direct speech-therapy measures, and sometimes even resulting from improper corrective procedures. The study is a proposal for increasing the level of intelligibility of utterances through the consistent and long-term use of orthophonic exercises aimed to improve specific deficits that limit the possibilities of communication.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies