La formulation des structures événementielles par les apprenants avancésdans les récits oraux et écrits: condensation et granularité Budowanie narracji przez uczniów o zaawansowanej znajomości języka francuskiego w wypowiedziach ustnych i pisemnych: problem kondensacji i granulacji
Opierając się na serii badań empirycznych (nagranie, transkrypcja, analiza) oraz na pracach teoretycznych z zakresu badań nad konceptualną i werbalną (językową) strukturą tekstu narracyjnego (prace Colette Noyau), autorka artykułu zwraca szczególną uwagę na problem kondensacji i granulacji w ustnych i pisemnych wypowiedziach studentów polskich reprezentujących bardzo zaawansowany poziom znajomości języka francuskiego.
Kompleksowa analiza zarejestrowanych wypowiedzi pozwala odpowiedzieć na następujące kwestie: (1) jakie środki leksykalne mobilizowane są do wyrażania kondensacji i granulacji w wypowiedziach ustnych i pisemnych; (2) w jakich kontekstach studenci stosują w tekstach mówionych i pisanych zabieg kondensacji lub granulacji; (3) jakie są różnice między dwoma typami wypowiedzi – język mówiony i pisany – jeśli chodzi o sposób tworzenia struktur zdarzeniowych.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00