Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Role of Emotions and Commitment in an Influence of Remembrance Narratives: Report from the Experimental Study

Tytuł:
Role of Emotions and Commitment in an Influence of Remembrance Narratives: Report from the Experimental Study
Rola emocji i zaangażowania w oddziaływaniu narracji pamięci: raport z badań eksperymentalnych
Autorzy:
Wawrzyński, Patryk
Czarnek, Gabriela
Muszyński, Marek A.
Schattkowsky, Ralph
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1953201.pdf
Data publikacji:
2015-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
government’s remembrance policy
politics of memory
emotions
commitment
experimental political science
Źródło:
Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne; 2015, 48; 107-116
1505-2192
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The report presents results of the experimental study on relationships between arousal of emotions and commitment, and an effectiveness of the government’s remembrance policy. In measurements, the team manipulated emotions inspired in a narrative (neutral vs. positive vs. negative) and participants’ commitment to popularization of a narrative (no commitment vs. low commitment), and it observed how different conditions influenced independent variables: memorization of information, attitude change and real-life behavior. Besides presentation of collected data, the report also includes brief introduction to the theoretical background of the study (especially theoretical hypotheses which verification was project’s objective) and a short discussion of final results.

W raporcie zostały zaprezentowane wyniki badań eksperymentalnych nad związkiem między wzbudzeniem emocji i zaangażowania a skutecznością polityki historycznej rządu. Przeprowadzone pomiary pozwoliły zespołowi manipulować emocjami inspirowanymi w narracji (neutralne – pozytywne – negatywne) i stopniem zaangażowania uczestników w popularyzację opowieści (brak zaangażowania – niskie zaangażowanie), a także umożliwiły obserwację różnic między warunkami w wynikach dla zmiennych niezależnych: zapamiętywania informacji, zmiany postaw i zachowania. Oprócz przedstawienia zgromadzonych danych raport zawiera zwięzły wstęp teoretyczny do badań (zwłaszcza hipotez teoretycznych weryfikowanych w projekcie) i krótką dyskusję wyników końcowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies