Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Mnogie natury spektaklu. O konieczności przekraczania estetyki performatywności w badaniach nad nowym tańcem

Tytuł:
Mnogie natury spektaklu. O konieczności przekraczania estetyki performatywności w badaniach nad nowym tańcem
Multiple natures of performance. The need to transgress the aesthetics of performance in new dance research
Autorzy:
Berendt, Zuzanna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1944357.pdf
Data publikacji:
2020-12-15
Wydawca:
Narodowe Centrum Kultury
Tematy:
Agata Siniarska
Karolina Grzywnowicz
Pola Nireńska
estetyka performatywności
nowy taniec
performative aesthetics
new dance
Źródło:
Kultura Współczesna. Teoria. Interpretacje. Praktyka; 2020, 111, 4; 145-156
1230-4808
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article suggests that the already classic paradigm of research in performing arts – developed by Erika Fischer-Lichte in The Transformative Power of Performance: A New Aesthetics – needs reconsidering, with a particular focus on new dance and chorography. This proposal results from the recent hybridisation of performing arts, inclusion of discursive content in performances on a par with choreography, and the changed position of the viewer in new dance performances. An analysis is offered of Druga natura (Second Nature), a dance performance by Karolina Grzywnowicz (visual artist) and Agata Siniarska (choreographer and performer), which takes place within the space of an artistic installation. A broader perspective is adopted which includes a discussion of the institutional (production and operation) and aesthetic conditions for new dance in Poland. The characteristics of the performance’s contexts (modern dance aesthetics, Pola Nireńska’s biography, the history of the Holocaust in the dance community) are analysed alongside the viewer’s experience designed as a multi-sensory and intellectual experience.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies