Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stosowanie priorytetów dla pojazdów transportu zbiorowego w szczególności w zakresie wspólnych pasów autobusowo-tramwajowych w Krakowie

Tytuł:
Stosowanie priorytetów dla pojazdów transportu zbiorowego w szczególności w zakresie wspólnych pasów autobusowo-tramwajowych w Krakowie
Public transport priorities with special regard for shared tram-bus lanes in Cracow
Autorzy:
Dera, P.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/194088.pdf
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
transport pasażerski
transport zbiorowy
priorytety dla transportu zbiorowego
passenger transport
collective transport
public transport priorities
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2013, 6; 20-25
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rosnąca liczba pojazdów samochodowych, a co za tym idzie zwiększające się zatłoczenie ulic przyczyniło się do pogorszenia jakości komunikacji tramwajowej i autobusowej na początku lat dziewięćdziesiątych ostatniego stulecia. Zjawisko to było przyczyną zastosowania priorytetów w ruchu dla pojazdów transportu zbiorowego w celu poprawy jej atrakcyjności i zachęcenia potencjalnych pasażerów do korzystania z tego rodzaju transportu. W artykule przedstawiono na tle polityki transportowej miasta rozwiązania stosowane w Krakowie w zakresie wydzielonych pasów tramwajowo-autobusowych, w szczególności rozwiązania w zakresie integracjikomunikacji tramwajowej i komunikacji autobusowej (wspólne pasy tramwajowo-autobusowe). Dokonano też oceny zastosowanych rozwiązań.

Growing number of vehicles causing raise of street congestion has caused decline in conditions of tram’ and bus’ transport quality in the Nineties of last century. This phenomenon contributed with implementation of priorities in the traffic for the public transport vehicles in order to improve their attractiveness and to encourage possible passengers to use this mode of transport. Solutions implemented in the scope of separated tram-bus lanes in Cracow in the light of transport policy have been presented in the article. Especially solutions in the field of integration of tram’ transport and bus’ transport (shared bus-tram lanes) have been described. Also evaluation of implemented solutions has been prepared.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies