Ocena satysfakcji pasażerów z innowacyjnego rozwiązania w miejskim transporcie zbiorowym w Krakowie Assessment of passengers’ satisfaction on the innovative solution in the public transport in Krakow
Komunikacja tramwajowa tworzy podstawową strukturę
połączeń miejskiego transportu zbiorowego w Krakowie. Koncentryczny
układ linii pozwala pasażerom na stosunkowo szybkie przejazdy do centrum
miasta, ale nie jest odporny na zakłócenia w ruchu pociągów tramwajowych.
Realizowana rozbudowa sieci tramwajowej przewiduje m.in.
budowę odcinków pomiędzy istniejącymi liniami. Taka łącznica została
oddana do użytku w 2015 roku, co równocześnie pozwoliło na stworzenie
innowacyjnego rozwiązania w postaci zintegrowanego węzła przesiadkowego
pomiędzy środkami komunikacji miejskiej, transportem
kolejowym aglomeracyjnym i dalekobieżnym, dostępnego dla pieszych
i rowerzystów. Znaczenie tego węzła trudno przecenić, szczególnie dla
mieszkańców południowych dzielnic Krakowa, podobnie jak możliwości
prowadzenia alternatywnych tras przebiegu linii tramwajowych stałych,
jak i uruchamianych w okresie remontów i modernizacji odcinków
sieci tramwajowej lub awarii. W artykule przedstawiono wyniki badań
marketingowych dotyczących ogólnej oceny zadowolenia pasażerów
z nowego połączenia tramwajowego, estymacji przez pasażerów zmiany
czasu realizowania ich podróży, oceny wybranych cech jakości i oceny
nowego połączenia i przystanku na estakadzie. Przedstawiono również
propozycje wykorzystania przystanku w okresie przebudowy odcinka
linii kolejowej pomiędzy stacją Kraków Główny i Kraków Płaszów.
Tram communication network creates the basic structure
of urban public transport connections in Krakow. Coaxial line
layout allows passengers to travel relatively fast to the city center,
but is not immune to interference in tram trains traffic. Planned
extension of the tram network includes, among others: construction
of sections between existing lines. This type of connection was
launched in 2015 and enabled implementation of an innovative
solution: an integrated interchange between urban public transport
network, agglomeration railway and long distance railway transport
which is also available for pedestrians and cyclists. The importance
of this interchange is difficult to overestimate, especially for the inhabitants
of southern districts of Krakow, as well as the possibility
of conducting alternative routes of the tram lines fixed as well as
run during the renovation and modernization of the tram network
or breakdown. The article presents results of marketing survey on
the overall satisfaction of this new tramway connection, estimation
of passenger journey time, assessment of selected quality features
and assessment of the new connection and tram stop on the bridge.
There are also presented some proposals of using the connection and
tram stop during the reconstruction of the railway line between stations:
Kraków Główny and Kraków Płaszów.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00