In recent years, nation branding attracts interest of scholars and academic environment. In the era of globalisation, the need to care for propoer image and perception of a state in international environment becomes even more apparent. Soft power resources are a vital element in creating a strong nation brand. The aim of the article is to verify hipothesis stating that civil society can be perceived as a soft power resource used in building the brand. Therefore, the proposed research is conducted by analysing most significant branding rankings with respect to the positions reached by Sweden, used as a model state with strong civil society.
W ostatnich latach branding narodowy cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród środowisk akademickich. W dobie globalizacji dostrzega się coraz wyraźniej konieczność dbania o odpowiedni wizerunek i postrzeganie państw na arenie międzynarodowej. Istotnym elementem w budowaniu wizerunków państw są zasoby miękkiej siły, jakimi dysponują państwa. Celem artykułu jest weryfikacja hipotezy, zgodnie z którą społeczeństwo obywatelskie może zostać uznane za jeden z cennych zasobów wpływających pozytywnie na budowanie silnej marki państwa. W tym celu analizie poddane zostały najistotniejsze rankingi brandingowe z uwzględnieniem pozycji uzyskiwanej przez Szwecję, służącą jako państwo modelowe o silnym i rozbudowanym społeczeństwie obywatelskim.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00