Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Civil Society in Sweden as a Factor of Sweden’s Image Attractiveness

Tytuł:
Civil Society in Sweden as a Factor of Sweden’s Image Attractiveness
Społeczeństwo obywatelskie jako czynnik atrakcyjności wizerunkowej Szwecji
Autorzy:
Kobierecka, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1940721.pdf
Data publikacji:
2018-09-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
soft power
branding
state attractiveness
civil society
soft power resources
zasoby soft power
społeczeństwo obywatelskie
atrakcyjność wizerunkowa państwa
Źródło:
Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne; 2018, 59; 82-95
1505-2192
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In recent years, nation branding attracts interest of scholars and academic environment. In the era of globalisation, the need to care for propoer image and perception of a state in international environment becomes even more apparent. Soft power resources are a vital element in creating a strong nation brand. The aim of the article is to verify hipothesis stating that civil society can be perceived as a soft power resource used in building the brand. Therefore, the proposed research is conducted by analysing most significant branding rankings with respect to the positions reached by Sweden, used as a model state with strong civil society.

W ostatnich latach branding narodowy cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród środowisk akademickich. W dobie globalizacji dostrzega się coraz wyraźniej konieczność dbania o odpowiedni wizerunek i postrzeganie państw na arenie międzynarodowej. Istotnym elementem w budowaniu wizerunków państw są zasoby miękkiej siły, jakimi dysponują państwa. Celem artykułu jest weryfikacja hipotezy, zgodnie z którą społeczeństwo obywatelskie może zostać uznane za jeden z cennych zasobów wpływających pozytywnie na budowanie silnej marki państwa. W tym celu analizie poddane zostały najistotniejsze rankingi brandingowe z uwzględnieniem pozycji uzyskiwanej przez Szwecję, służącą jako państwo modelowe o silnym i rozbudowanym społeczeństwie obywatelskim.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies