Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Digital Government – Real Chances for Poland or Mere Fantasy?

Tytuł:
Digital Government – Real Chances for Poland or Mere Fantasy?
Cyfrowe państwo – realne szanse dla Polski czy mrzonki?
Autorzy:
Stachowiak, Beata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1940720.pdf
Data publikacji:
2018-09-30
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
digital government
Polska
e-administration
citizen
information society
państwo cyfrowe
Polska
e-administracja
obywatel
społeczeństwo informacyjne
Źródło:
Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne; 2018, 59; 96-108
1505-2192
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Digital government became synonymous with modern, innovative state structures in which information and communications technologies play a key role – both in the realm of public and commercial services. However, the process of digitization is not free of disturbances. Oftentimes, the source of the latter is the so-called human factor. That is why, what is vital is the social research diagnosing how e-services are received, with the research assessing the level of knowledge on the dangers connected therewith or else, describing the expectations towards the services provided online. Neglecting such research usually leads up to the misallocation of public resources. This paper presents the results of the research conducted among the inhabitants of Kuyavian-Pomeranian Voivodeship, with the research testing their attitudes towards public e-services.

Cyfrowe państwo stało się synonimem nowoczesnych, innowacyjnych struktur państwowych, w których technologie informacyjno-komunikacyjne odgrywają kluczową rolę zarówno w obszarze usług publicznych, jak i komercyjnych. Jednak proces cyfryzacji nie przebiega bez zakłóceń, często ich źródłem jest tzw. czynnik ludzki. Dlatego tak ważne są badania społeczne diagnozujące odbiór e-usług przez społeczeństwo, oceniające poziom wiedzy na temat zagrożeń czy też opisujące oczekiwania wobec usług świadczonych online. Zaniechanie takich badań zazwyczaj prowadzi do niewłaściwego wykorzystywania środków publicznych. W artykule zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych wśród mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego w zakresie ich stosunku do publicznych e-usług.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies