Zagrożenia bezpieczeństwa ruchu na przejazdach przez torowisko tramwajowe obok jezdni oraz środki poprawy Traffic safety threats on intersections with the tram line located next to the road and improvement measures
Artykuł przedstawia analizę konfliktów ruchowych oraz
badań ankietowych jako narzędzia do poprawy bezpieczeństwa na
skrzyżowaniach ulic z torowiskiem zlokalizowanym obok jezdni. Jego
głównym zamierzeniem jest wyróżnienie roli badań konfliktów oraz
opinii użytkowników na tego typu skrzyżowaniach w celu identyfikacji
występujących problemów. Przybliżono problemy wynikające z lokalizacji
infrastruktury torowej po jednej stronie drogi. Dokonano analizy
konfliktów ruchu kołowego i pieszego z ruchem tramwajowym wraz
z podaniem najczęstszych przyczyn powstawania sytuacji konfliktowych.
Przeprowadzono identyfikację problemów, wpływających na występowanie
konfliktów. Pod uwagę wzięto zarówno geometrię układu
drogowego, organizację ruchu, jak i zachowania użytkowników drogi.
Przedstawiono również przykłady badań konfliktów wykonanych na
skrzyżowaniach z torowiskiem usytuowanym obok jezdni. Zwrócono
uwagę na badania skierowane do użytkowników drogi, mogących wyrazić
opinie na temat korzystania z infrastruktury drogowej. W ostatniej
części zaprezentowano przykłady rozwiązań dla zidentyfikowanych
problemów, mających na celu poprawę warunków ruchu na danych
skrzyżowaniach.
The article presents the analysis of traffic conflicts and
questionnaire surveys as a tool to improve safety on street intersections
with a tram line located next to the road. Its main purpose
was to distinguish the role of conflict research and users opinions
on those intersections in order to identify occurred problems.
Approximated problems resulting from location the track infrastructure
on one side of the road have been presented. The analysis
conflict of wheeled vehicles and pedestrians traffic with tram traffic
and presentation of the most common causes of conflict situations
have been shown. Problems affecting the occurrence of conflicts
were identified The geometry of the road system, the organization
of traffic and behaviors of road users was taken in account. Also examples
research of conflicts which were carried out on intersections
with a tram line located next to the road have been listed. Attention
was turned to research aimed at road users who can express opinions
on the use of road infrastructure. The last part presented examples
of solutions for identified problems aimed at improving traffic conditions
on such intersections.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00