Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zarządzanie parkowaniem jako element strategii na rzecz energooszczędnego transportu miejskiego w kontekście projektu PUSH & PULL

Tytuł:
Zarządzanie parkowaniem jako element strategii na rzecz energooszczędnego transportu miejskiego w kontekście projektu PUSH & PULL
Parking management as proven strategies for energy-efficient urban transport under the PUSH & PULL Project
Autorzy:
Michnej, M.
Zwoliński, T.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/193802.pdf
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
systemy transportowe
transport zrównoważony
zarządzanie parkowaniem
transport systems
sustainable transport
parking management
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2017, 2; 5-9
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zdecydowana większość podróży odbywana samochodem rozpoczyna się i kończy na parkingu, gdzie każde miejsce postojowe zużywa w przybliżeniu około 15 m2 powierzchni, a przeciętny kierowca w ciągu dnia wykorzystuje od 2 do 5 miejsc postojowych. Deficyt miejsc parkingowych powoduje, że kierowcy w poszukiwaniu wolnego miejsca przyczyniają się do powstawania zatorów komunikacyjnych oraz zwiększają ryzyko kolizji lub wypadków z udziałem pieszych. Umiejętne i skuteczne zarządzanie przestrzenią parkingową ma istotny wpływ na jakość życia mieszkańców miast, zmianę zachowań i środków transportowych, a zarazem stanowi wyznacznik rozwoju obszarów zurbanizowanych i ich systemów transportu. Niniejszy artykuł przedstawia założenia oraz rezultaty realizowanego przez Gminę Miejską Kraków międzynarodowego projektu pn. PUSH & PULL – Parking management and incentives as successful and proven strategies for energy-efficient urban transport, którego celem jest m.in. opracowanie katalogu innowacyjnych i sprawdzonych działań związanych z zarządzaniem przestrzenią parkingową, w tym przetestowanie wybranych rozwiązań oraz wdrożenie tzw. podstawowego mechanizmu finansowania, który zakłada, że część dochodów z parkowania zostanie przeznaczona na promocję zrównoważonego transportu w mieście.

The vast majority of travels made by car begins and ends at the parking lot, where each parking space consumes approximately 15 m2 of the surface, and average driver uses 2 to 5 parking spaces during the day. The deficit of parking makes drivers in search of free space resulting with the formation of congestion and increase the risk of collisions or accidents involving pedestrians. Skilful and effective management of the parking spaces has a significant impact on the quality of inhabitants life, changing behaviours and means of transport, and also is an indicator of urban development and it’s transport systems. This article presents the assumptions and the results of international project PUSH & PULL – Parking management and incentives as successful and proven strategies for energy-efficient urban transport project, realized by the Municipality of Krakow. Its objective, among others, is to develop a catalogue of innovative and proven activities on parking space management, including the testing of selected solutions and implementation of the so-called core funding mechanism, which assumes that part of the revenues from parking in the city will be used to promote sustainable transport.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies