Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Badania satysfakcji pasażerów spółki Arriva Rail Polska

Tytuł:
Badania satysfakcji pasażerów spółki Arriva Rail Polska
Research on passenger satisfaction in the Arriva RP trains
Autorzy:
Beim, M.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/193740.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
passenger transport
rail transport
transport quality
passengers' preferences
transport pasażerski
transport kolejowy
jakość przewozów
preferencje pasażerów
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2014, 5; 11-17
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zjawisko konkurencji na kolei wywołuje w Polsce szeroką debatę społeczną. Rozbicie przewozów pasażerskich na wiele spółek przedstawiane w mediach jest negatywnie i jako główna przyczyna chaosu. Badania satysfakcji pasażerów przewoźnika Arriva Rail Polska pokazują jednak, iż konkurencja może przynieść korzyści pasażerom. Niniejszy tekst prezentuje wyniki badań wśród pasażerów przeprowadzone w 2013 r. na próbie 685 osób. Wywiad kwestionariuszowy odbył się cztery lata po pierwszych badaniach [1] i potwierdza dobre opinie pasażerów o niezależnym przewoźniku. Arriva RP jest oceniana najlepiej spośród wszystkich przewoźników działających w województwie kujawsko-pomorskim. Pasażerowie szczególnie doceniają wysoką kulturę osobistą personelu oraz dobre utrzymanie pojazdów; krytykują dostępność miejsc siedzących, zbyt małą liczbę kursów oraz klimat akustyczny w pojazdach. Oczekiwania pasażerów wobec przewoźnika dotyczą przede wszystkim zwiększenia liczby kursów poza godzinami szczytu oraz uruchomienia internetowego kanału sprzedaży biletów. Niezależną od przewoźnika barierą w rozwoju kolei regionalnych jest stan techniczny stacji i dworców kolejowych oraz torów kolejowych.

The competition on the Polish rail market evokes a wide public debate. The division of passenger services between various companies has been evaluated as negative process and the main reason of chaos in Polish railways. Research on passengers’ satisfaction done in the Arriva Rail Polska trains shows that competition could bring benefits to passenger. This paper presents the results of structured interview conducted in 2013, on 685 passengers. This research was examined four years after first research for Arriva [1]. It confirms the good opinions on the independent passenger rail operator. The Arriva RP has been rated the company among all carriers operating in the Kuyavian-Pomeranian Voivodeship. Passengers especially appreciated good manners of the staff and good vehicles maintenance. They criticized lack of available seats, too few courses and acoustic climate in vehicles. Passenger’s expectations from the carrier relate primarily to increase of the number of courses in the off-peak hours and launch of online tickets sales. A serious barrier to the regional rail development is the condition of rail stations and tracks which is dependent on the rail carrier.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies