Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analiza i ocena funkcjonowania systemu "Parkuj i Jedź" w Krakowie

Tytuł:
Analiza i ocena funkcjonowania systemu "Parkuj i Jedź" w Krakowie
Functional analysis and assessment of park and ride system in Cracow
Autorzy:
Bartel, I.
Duda, U.
Wiertel, B.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/193704.pdf
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
system "Parkuj i Jedź"
P+R
węzły przesiadkowe
zachowania komunikacyjne
system "Park and Ride"
P&R
interchange nodes
travel behaviors
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2014, 6; 26-31
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł omawia najważniejsze kwestie dotyczące funkcjonowania krakowskiego systemu Parkuj i Jedź, który będąc ciągle w fazie doskonalenia, nie zyskał jeszcze popularności wśród mieszkańców Krakowa i okolicznych miejscowości. Działanie parkingów systemu, którego celem jest zachęcenie kierowców do przesiadki do transportu publicznego, poddano badaniom, na podstawie których określono stopień i cel ich wykorzystania przez użytkowników. Wskazano najważniejsze zidentyfikowane problemy związane z działaniem parkingów P+R. Jako przykład miasta, w którym system P+R funkcjonuje sprawnie w oparciu wyłącznie o sieć transportu drogowego, podano Edynburg – miasto partnerskie Krakowa. Wprowadzone tam rozwiązania mogą być dla systemu krakowskiego przykładem, jak w stosunkowo niewielkim mieście umiejętnie zarządzać tego typu obiektami oraz planować działania marketingowe, niezbędne dla ich efektywnego funkcjonowania.

The article discusses the most important issues about Park and Ride system in Cracow which is being still improved. It concludes with the statement that although drivers use Park and Ride parking lots, the system is not as popular and accepted as it should be, especially in Cracow’s citizens mind. Functioning of the system, aimed at encouraging drivers to leave their cars and use public transport, have been researched. On the base of results of this researches authors analyzed and described the scope and purpose of this use at the P+R parking lots. Also permanent addresses of drivers parking at the P+R parking lots have been determined and analyzed. In the article the most important problems connected to Park and Ride system are described. As a good example for Cracow it is presented successful operation of the P+R system in the city of Edinburgh based only on the public bus network. Edinburgh is connected with the city of Cracow by the agreement of partner cooperation. Operation of the Edinburgh Park and Ride system can be an example of good practice to use in Cracow in the scope of organization and management of this type of parking system. It also includes marketing and promotion of the system – necessary for its effective functioning.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies