Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Assessment instruments and the ICF in rehabilitation and physiotherapy

Tytuł:
Assessment instruments and the ICF in rehabilitation and physiotherapy
Narzędzia oceny a Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania w rehabilitacji i fizjoterapii
Autorzy:
Heerkens, Yvonne
Hendriks, Erik
Oostendorp, Rob
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1936831.pdf
Data publikacji:
2006
Wydawca:
Akademia Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie
Tematy:
functioning
disability
Health
ICF
assessment
funkcjonowanie
niepełnosprawność
zdrowie
badanie
Źródło:
Medical Rehabilitation; 2006, 10(3); 11-20
1427-9622
1896-3250
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article describes the use of the ICF, the International Classification of Functioning, Disability and Health, in rehabilitation and physiotherapy and the way the ICF can help to select proper assessment instruments for patients during the rehabilitation process. The ICF is a classification developed by the WHO to describe the functioning of a client. The ICF can be used to classify very relevant data in the process and outcome of rehabilitation care and physical therapy, such as the findings of the patient, the findings of the therapist, the functional diagnosis (the outcome of the diagnostic process), the treatment goals and the treatment results. Assessment instruments are tools to measure characteristics of the person or the environment, which are relevant in the process of rehabilitation or physiotherapy practice. These assessments can be tests, observation instruments and questionnaires and can be used as diagnostic and prognostic test and as outcome and evaluation measurements. In the selection of one or more instruments for an individual patient, there are several steps the professional has to take: 1) know the purpose(s) of using an instrument; 2) select the clinical variables you are interested in; 3) find the instruments that measure the chosen clinical variables; 4) determine the applicability, availability and feasibility of the instrument; 5) know the psychometric characteristics of the chosen instruments; 6) select the instruments that seem adequate; and 7) implement, use and evaluate the instruments. These steps are described.

W niniejszym artykule opisano zastosowanie Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ang. International Classification of Functioning, Disability and Health, ICF) w rehabilitacji i fizjoterapii oraz sposób, w jaki można wykorzystać ICF jako narzędzie wspomagające w wyborze właściwych narzędzi oceny stanu pacjentów podczas rehabilitacji. ICF jest klasyfikacją opracowaną przez WHO (Światową Organizację Zdrowia) dla opisania możliwości funkcjonalnych danej osoby. ICF może być uŜywany do klasyfikowania danych dotyczących procesu i wyników rehabilitacji i fizjoterapii, takich jak spostrzeżenia pacjenta, spostrzeżenia terapeuty, diagnoza funkcjonalna (czyli wynik procesu diagnostycznego), cele oraz wyniki postępowania. Narzędzia oceny są narzędziami pomiaru tych charakterystycznych cech danej osoby lub środowiska, które są istotne w codziennej praktyce w rehabilitacji lub fizjoterapii. Narzędziami tymi mogą być testy, sposoby obserwacji oraz kwestionariusze; można je wykorzystywać w roli testów diagnostycznych i prognostycznych oraz jako miary wyniku i narzędzia oceny. Dla wybrania dla danego pacjenta jednego lub więcej narzędzi oceny należy podjąć następujące kroki: (1) znać cel(e) zastosowania narzędzia oceny; (2) wybrać zmienne kliniczne będące w zainteresowaniu; (3) znaleźć narzędzia oceny mierzące wybrane zmienne; (4) określić warunki stosowania, dostępność i możliwość zastosowania danego narzędzia; (5) poznać psychometryczne charakterystyki branych pod uwagę narzędzi oceny; (6) wybrać najbardziej odpowiednie narzędzia oceny; oraz (7) zastosować i ocenić dane narzędzia. W pracy opisane są powyższe działania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies