Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Funkcjonowanie kontrapasów rowerowych w obrębie skrzyżowań

Tytuł:
Funkcjonowanie kontrapasów rowerowych w obrębie skrzyżowań
Performance of bicycle contraflow lanes within junctions
Autorzy:
Kulpa, T.
Kulas, S.
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/193507.pdf
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
ruch rowerowy
infrastruktura rowerowa
organizacja ruchu
bicycle traffic
bicycle infrastructure
traffic organisation scheme
Źródło:
Transport Miejski i Regionalny; 2016, 10; 25-29
1732-5153
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Udział ruchu rowerowego w polskich miastach stale rośnie, co można zauważyć na drogach rowerowych. Wraz ze wzrostem natężenia ruchu rowerowego wzrasta też liczba zdarzeń drogowych z udziałem rowerzystów. Niestety wiele z nich nie jest rejestrowanych, co utrudnia ocenę rozwiązań, takich jak kontrapasy rowerowe lub kontraruch rowerowy pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego. Stąd konieczne są pomiary bezpośrednie pozwalające zidentyfikować występujące zdarzenia. W artykule dokonano analizy konfliktów samochód–rower na wybranych skrzyżowaniach w Krakowie, przez które prowadzony jest kontrapas rowerowy. Analiza uzyskanych wyników pozwoliła na zdefiniowanie głównych typów występujących zdarzeń oraz udziału sytuacji konfliktowych w ogóle przejazdów rowerzystów. Na tej podstawie zaproponowano zmiany w oznakowaniu skrzyżowań, na których występuje kontrapas rowerowy.

Share of bicycle traffic in Polish cities is constantly growing, what can be seen on bicycle roads. Along with increase of bicycle traffic volume, number of accidents and collisions with cyclists is also increasing. Unluckily, majority of them are not registered, causing safety analysis more difficult. Thus it is necessary to use direct measurements to identify potentially dangerous incidents. In this paper analysis of car-bicycle conflicts have been conducted. Three junctions in Krakow with bicycle contraflow lanes passing through have been analyzed . Analysis of results enabled to identify main conflict groups as well as share of conflicts in total cyclists passes through junctions. Based on measurements results changes in traffic organisation scheme have been proposed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies