Organizacja i jakość usług transportu publicznego w Turcji na przykładzie prowincji Gaziantep Organization and the quality of public transport services in Turkey on the example of the Gaziantep province
W artykule scharakteryzowano system transportu miejskiego
w prowincji Gaziantep (Turcja) obejmujący komunikację autobusową
oraz komunikację szynową. W artykule zaprezentowano wyniki
badań ankietowych przeprowadzonych w 2015 r. wśród 210 użytkowników
transportu miejskiego. W ramach badań określono preferencje
i satysfakcję pasażerów transportu publicznego, bazując na ocenie
poszczególnych atrybutów jakościowych, deklarowanych bezpośrednio
przez pasażerów. Cechy komunikacji miejskiej o kluczowym znaczeniu
dla użytkowników transportu miejskiego to częstotliwość kursowania
pojazdów oraz koszty podróży (ceny biletów). Z przeprowadzonych
badań wynika, że w większości mieszkańcy Gaziantep są zadowoleni
z poziomu jakości usług świadczonych przez publiczny transport zbiorowy.
W ramach oceny satysfakcji ankietowani pasażerowie z Gaziantep
najlepiej ocenili następujące cechy jakości publicznego transportu zbiorowego:
bezpośredniość podróży – bez przesiadek (średnia ocena 3,07)
oraz dostępność sieci komunikacyjnej (średnia ocena 2,99). Z kolei najsłabsze
cechy komunikacji miejskiej w aglomeracji tureckiej w opinii
pasażerów to głównie bardzo słabo rozwinięty system informacji pasażerskiej
oraz zły stan techniczny środków transportu publicznego.
The article presents the urban transport system in Gaziantep
including bus and rail transport. The results of survey carried out in
2015 among 210 users of urban transport are demonstrated in the article.
The study has identified passengers preferences and satisfaction
with public transport based on an assessment of individual quality attributes,
declared directly by passengers. Passengers indicated the following
key features of urban transport: the frequency of vehicles and
travel expenses (ticket prices). The study indicates that the inhabitants
of Gaziantep are satisfied with the level of public services provided by
the public transport. In reference to the satisfaction from the features
of public transport, the highest rating among surveyed passengers of
Gaziantep is given to the directness of journey (average rating 3.07)
and the transport network accessibility (average score 2.99). In the
opinion of passengers the weakest transport features are: mainly poorly
developed passenger information system and bad condition of the
public transport fleet.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00