Wartościowanie w dyskursie turystycznym – implikacje dla komunikacji interkulturowej Evaluation in a Tourist Discourse Implications for Interkultural Communication
Evaluation is an inherent part of the interactive structure of tourist guides. The axiological character of description in the abovementioned texts mainly consists in the occurrence of aesthetic and cognitive values, which contribute to the spectrum of cultural values. The presence of evaluative elements constitutes a tourist offer tailored to recipients’ needs. Positive evaluation is the most frequent evaluative mechanism, which is arrived at through the use of the following lexical elements: 1)adjectives (especially in the superlative); 2) nouns ; 3) verbal forms and 4) phrasems. The repetitiveness of such elements leads to the standardization of the linguistic exponents of evaluation. Textual forms of evaluation include the references to third culture phenomena and quotations. Occasionally – in order to ensure the credibility of information – there also appear instances of negative evaluation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00