This article describes a parallel implementation of a ray tracing algorithm in a heterogeneous anisotropic geological medium. The shortest path method, which was used for calculations, can give ray path and travel time of seismic wave propagation even for a random and discontinuous velocity field. The high precision required in such calculations was obtained by employing a dense computational grid. This led to a significant increase in the computational effort of the algorithm. The procedure was parallelized using domain decomposition. The results show that the parallel performance of the ray tracing procedure strongly depends on the assumed geological method and differs between media with and without anisotropy of seismic wave propagation.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00