Analiza preferencji i satysfakcji pasażerów transportu publicznego w Kielcach Analysis of preferences and satisfaction of public transport passengers in Kielce
Jakość funkcjonowania transportu zbiorowego w miastach
nabiera dużego znaczenia wobec rosnących wymagań ze strony pasażerów,
których oczekiwania i satysfakcja powinny być zaspokojone. Usługi
powinny posiadać cechy, które będą na tyle atrakcyjne dla pasażerów,
by skłonić ich do rezygnacji z korzystania z samochodów prywatnych.
Celem pracy jest ocena preferencji i poziomu realizacji cech jakości usług
przewozowych przez pasażerów transportu publicznego w Kielcach (realizowanego
przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji na zlecenie
Zarządu Transportu Miejskiego w Kielcach), ustalenie luki jakościowej
oraz ogólnego stopnia zadowolenia respondentów na podstawie przeprowadzonych
badań ankietowych. Oceny tej dokonano w oparciu o wywiad
wraz z uwzględnieniem ocen skrajnych pasażerów, które stanowią doskonałe
uzupełnienie wyników. Dokonano też porównania oceny cech jakości
transportu publicznego w Kielcach z wynikami z 2005 roku. Dane uzyskano
we własnych badaniach na próbie 496 użytkowników transportu
publicznego w Kielcach. W ostatniej części artykułu omówiono też jakość
przewozów na podstawie tzw. ocen skrajnych pasażerów.
Quality of functioning of public transport in cities grows in
importance in respect to growing requirements of passengers which
expectations and satisfaction need to be fulfilled. Services should be
provided with attractiveness which makes passengers to resign from
use of their private cars. The article is aimed at evaluation of preferences
and level of appraisal of transport quality’s features of public
transport passengers in Kielce (operated by the Municipal Transport
Company according to the contract by Municipal Transport Board
in Kielce). The article is also aimed to determine quality gap and
general level of satisfaction of respondents who answered the poll.
This evaluation was based on the interview, taking under consideration
passengers’ extreme opinions perfectly complementing results.
Evaluation on quality of public transport features in Kielce have
been compared with results of the year of 2005. Data has been completed
from 496 passengers of public transport in Kielce. In the last
part of the article quality of transport has been discussed based on
the so called extreme opinions.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00