The present study investigated how Machiavellianism and loneliness are related to different aspects of self-disclosure online among young adults, including honesty, amount, intent, and positive valence. A total of 212 university students aged 18-30 completed four self-report questionnaires. The results confirmed the role of Machiavellianism and loneliness as predictors of distinct aspects of self-disclosure online, suggesting that Machiavellianism, but not loneliness, leads to strategic self-disclosures online. Specifically, Machiavellianism negatively predicted honesty of self-disclosure online, and loneliness positively predicted its amount and positive valence. No mediating effects of loneliness on the relationship between Machiavellianism and honesty of self-disclosure were found.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00