Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How to create digital visitor experience? Research and testing as the grounds for designing museum’s digital products

Tytuł:
How to create digital visitor experience? Research and testing as the grounds for designing museum’s digital products
Jak tworzyć cyfrowe doświadczenia zwiedzających? Badania i testowanie jako podstawa projektowania cyfrowych produktów w muzeum
Autorzy:
Drygalska, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1932674.pdf
Data publikacji:
2021-06-16
Wydawca:
Krajowy Ośrodek Badań i Dokumentacji Zabytków
Tematy:
testing
user experience testing
usability tests
designing
Design Thinking
visitor experience testing
UX
testowanie
badania użytkowników
testy użyteczności
projektowanie
badania zwiedzających
Źródło:
Muzealnictwo; 2021, 62; 100-110
0464-1086
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
An overview of literature on and state of knowledge of the application of user-centred design methodologies are discussed. Based on the experience with creating digital products and multi-media exhibitions, the Author claims that the role of users/visitor experience testing in the process of designing and implementing technological projects is of key importance. Using the example of the work on the new version of the multimedia display titled ‘Experiencing Chopin’ (2020) at Warsaw’s Fryderyk Chopin Museum, the paper discusses means of adaptation of the most popular research and evaluation techniques in usercentred testing in the museum context.

Niniejszy artykuł stanowi przegląd literatury i stanu wiedzy w zakresie stosowania metodyk user-centered design w projektowaniu. Bazując na doświadczeniach tworzenia produktów cyfrowych oraz wystaw multimedialnych, w artykule przekonuję o kluczowej roli badań użytkowników/zwiedzających w procesie projektowania i wdrażania projektów technologicznych. Na przykładzie opracowywania w 2020 r. nowej odsłony ekspozycji multimedialnej pt. „Doświadczanie Chopina” w Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie, w artykule omówione zostały sposoby adaptacji najpopularniejszych technik badawczych i ewaluacyjnych stosowanych w badaniach użytkowników w kontekście muzealnym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies