Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Motywy wyboru zawodu nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej

Tytuł:
Motywy wyboru zawodu nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej
Motives for choosing the profession of early childhood education teachers
Autorzy:
Sosnowska-Bielicz, Ewa
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1931275.pdf
Data publikacji:
2021-04-26
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
motywy wyboru zawodu
powołanie
early childhood education teachers
motives for choosing a profession
vocation
Źródło:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze; 2021, 599(4); 68-80
0552-2188
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem tekstu było zaprezentowanie motywów nauczycielek edukacji wczesnoszkolnej, którymi kierowały się przy wyborze zawodu. Punkt wyjścia stanowiła zaproponowana przez Annę Wiłkomirską typizacja motywów wyboru zawodu nauczyciela. Stanowiła podstawę do skonstruowania skali rangowej, na której nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej przyporządkowywały konkretnym motywom własną ocenę–rangę. W ten sposób otrzymano wstępne rozeznanie odnośnie do najważniejszych czynników wyboru tej profesji. Uzyskane wyniki korespondowały z prowadzonymi badaniami z tego zakresu na nauczycielach innych etapów kształcenia. Najważniejszym motywem wyboru zawodu dla badanych nauczycielek okazało się powołanie. Jest to czynnik, który przez wielu badaczy uważany jest za inherentny z zawodem nauczycielskim, szczególnie z tą grupą, która pracuje z najmłodszymi dziećmi.

The aim of the text was to present the motives of early childhood education teachers, which guided them when choosing a profession. The starting point was the typification of the motives for choosing the teaching profession proposed by Anna Wiłkomirska. It was the basis for constructing a rank scale on which teachers of early childhood education assigned their own rank-rating to specific motives. In this way, an initial understanding of the most important factors in choosing this profession was obtained. The obtained results corresponded with the research conducted in this field on teachers of other stages of education. The vocation turned out to be the most important motive for choosing a profession for the surveyed teachers. This is a factor considered by many researchers to be inherent in the teaching profession, especially with the group that works with the youngest children.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies