Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"Niecodzienna codzienność" ucznia w początkach pandemii – z doświadczeń piątoklasistów

Tytuł:
"Niecodzienna codzienność" ucznia w początkach pandemii – z doświadczeń piątoklasistów
"Unusual everyday life" of a pupil at the beginning of the pandemic – from the experiences of fifth graders
Autorzy:
Dankowska, Małgorzata
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1931262.pdf
Data publikacji:
2021-04-26
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
codzienność dzieci
pandemia koronawirusa SARS-CoV-2. aktywność dzieci
zdalna edukacja
dziecięce emocje
kontakty z rówieśnikami
relacje z rodziną
children's everyday life
the SARS-CoV-2 coronavirus pandemic
children's activity
distance learning
contacts with peers
family relations
Źródło:
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze; 2021, 599(4); 32-40
0552-2188
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem podjętych rozważań jest poznanie nowego wymiaru codzienności dzieci w okresie pandemii wirusa SARS-CoV-2. W ramach niniejszego opracowania zaprezentowano wyniki badań empirycznych przeprowadzonych w grupie uczniów w wieku 10–11 lat w początkowym okresie pandemii w Polsce 2020 r. Ze względu na specyfikę badań i utrudniony dostęp do rozmówców posłużono się wywiadem częściowo ustrukturyzowanym (SSI; semi-structured interview). Analiza rozmów z dziećmi wskazuje, że odmienną codzienność dzieci w czasach pandemii cechuje obecność szkoły w ich domach, szczególna rola rodziców, rodzeństwa a także bliskich w tym nowym wymiarze niecodziennej codzienności dzieci.

The subject of the article is to learn about the new dimension of children's everyday life during the SARS-CoV-2 virus pandemic. This study presents the results of empirical research conducted in a group of eighteen students aged 10–11 in the initial period of the pandemic in Poland in 2020. Due to the specifics of the research and difficult access to the interviewees, a semi-structured interview (SSI) was used. The analysis of conversations with children shows that the different everyday life of children in the times of the pandemic is characterized by the presence of school in their homes, the special role of parents, siblings and relatives in this new dimension of children's unusual everyday life.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies