Port przeładunkowy na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Zduńska Wola-Karsznice jako przykład multimodalnego węzła transportowego Transshipment port in the Functional Urban Area of Zduńska Wola-Karsznice as an example of multi-modal transport hub
W artykule przedstawiono projekt realizacji multimodalnego
portu przeładunkowego na terenie Miejskiego Obszaru
Funkcjonalnego Zduńska Wola-Karsznice. Dla osiągnięcia efektów synergicznych
na styku infrastruktury drogowej i kolejowej o odpowiednich
parametrach i infrastrukturze logistycznej kluczowe znaczenie ma
spójny scenariusz rozwoju węzłów odpowiedzialnych za koherentność
wskazanych systemów. W pracy wskazano położenie inwestycji w regionalnej
sieci transportowej województwa łódzkiego oraz na tle międzynarodowych
korytarzy transportowych. Scharakteryzowano etapy
rozwoju obiektu logistycznego oraz charakterystykę jego wyposażenia
odpowiedzialnego za efektywne łączenie transportu drogowego i kolejowego.
Funkcjonalne obszary miejskie z rozwiniętą sferą logistyczną
mają za zadanie zapewnić operatorom transportu multimodalnego
optymalne warunki prowadzenia działalności gospodarczej, sprzyjając
jednocześnie przestrzennemu i ekonomicznemu rozwojowi ośrodków
miejskich, na bazie których obszary utworzono.
This article presents project of a multi-modal transshipment
port in the Functional Urban Area of Zduńska Wola-Karsznice.
In order to achieve synergy effects at the interface between road and
rail infrastructure with appropriate parameters and logistics infrastructure
is crucial to the development of a coherent scenario for the
coherence of nodes specified systems. The study indicated the location
of investments in the regional transport network of the Łódź region
and against the background of international transport corridors.
Stages of development of the logistics facility and the characteristics of
the equipment responsible for the effective blending of road and rail
transport are described. Functional urban areas with developed sphere
of logistics are designed to provide multi-modal transport operators
optimal business conditions favoring both spatial and economic development
of urban centers, based on which areas are generated.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00