Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Gotowość emocjonalno-motywacyjna sześciolatków do rozpoczęcia nauki w szkole - pomiar Skalami Inteligencji i Rozwoju IDS a subiektywna ocena matek

Tytuł:
Gotowość emocjonalno-motywacyjna sześciolatków do rozpoczęcia nauki w szkole - pomiar Skalami Inteligencji i Rozwoju IDS a subiektywna ocena matek
Emotional and motivational readiness of six-years-olds to start school – measurement with IDS Intelligence and Development Scales and subjective assessment of mothers
Autorzy:
Michalska, Paulina
Szymanik-Kostrzewska, Anna
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1930284.pdf
Data publikacji:
2020-12-29
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Wydawnictwo APS
Tematy:
gotowość emocjonalno-motywacyjna
dzieci sześcioletnie
subiektywna ocena gotowości szkolnej dziecka
Skale Inteligencji i Rozwoju (IDS)
Źródło:
Psychologia Wychowawcza; 2020, 60(18); 145-159
0033-2860
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Obecnie w badaniach nad gotowością szkolną dzieci coraz więcej uwagi poświęca się kompetencjom społeczno-emocjonalnym dzieci, a także poszukuje się czynników dodatnio korelujących z wysokimi wynikami uzyskiwanymi w standaryzowanych testach. Celem badań było określenie poziomu emocjonalno-motywacyjnej gotowości szkolnej dzieci 6-letnich na podstawie obiektywnego pomiaru za pomocą Skal Inteligencji i Rozwoju (IDS) oraz subiektywnego pomiaru w ocenie matek dzieci, przy użyciu „Kwestionariusza oceny gotowości szkolnej dziecka przez rodziców” (KOGSDR), bazującego treściowo na IDS, a także określenie wzajemnych relacji wyników i znaczenia zmiennych kontrolowanych. Zbadano 56 matek i ich dzieci (w wieku 6;2–6;11 lat). Pomiar obiektywny wykazał przeciętną gotowość szkolną dzieci, pomiar subiektywny – wysoką. Korelacja pomiędzy nimi była na granicy niskiej, uzyskano niewielkie korelacje wyników podskal Wytrwałości i Satysfakcji z osiągnięć dzieci. Dla wybranych wyników znaczenie miało wykształcenie rodziców oraz wiek metrykalny dzieci.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies