Proces realizacji i rezultaty Kampanii Marketingu Aktywnego promującej transport publiczny w obszarach podmiejskich Process of realisation and results of the Active Marketing Campaign promoting public transport in suburban areas
Artykuł przedstawia proces realizacji oraz rezultaty organizacji
Kampanii Marketingu Aktywnego, promującej usługi transportu
zbiorowego w podkrakowskiej gminie Liszki. Kampania Marketingu
Aktywnego to kampania marketingu bezpośredniego, podczas której
obecni i potencjalni pasażerowie otrzymują informacje ogólne i spersonalizowane
na temat możliwości podróżowania, a równolegle do
tradycyjnych działań informacyjnych, interakcja z użytkownikami jest
zapewniona poprzez organizację spotkań i happeningów oraz doradztwo
osobiste udzielane przez konsultantów mobilności. Organizacja
kampanii w gminie Liszki dowiodła, że nawet w obszarach słabiej skomunikowanych
transportem zbiorowym istnieje zapotrzebowanie na
dostęp do danych o funkcjonowaniu usługi, a działania informacyjne,
edukacyjne i marketingowe wpływają na wzrost świadomości mieszkańców
odnośnie dostępnych opcji transportowych i zwiększają motywację
w zakresie rezygnacji z samochodu. By wywołać istotne zmiany
w zachowaniach komunikacyjnych muszą one jednak stanowić element
szerszej strategii, związanej z jednoczesnym wdrażaniem działań organizacyjnych
i inwestycyjnych.
The article presents process of realisation and results of
the Active Marketing Campaign, promoting public transport service
in the Liszki Municipality located near Cracow. An AMC is
a direct marketing campaign informing current and potential passengers
about general as well as personalized travel’s possibilities.
Parallel to traditional information activities, interaction with users
is ensured through the organization of meetings and events, as well
as personal advice given by the mobility consultants. Organization
of the campaign in the Liszki Municipality has proved, that even in
the areas with poorer transport public service a demand for access to
data about the service operation appears and the information, educational
and marketing activities have an impact on the awareness
rising as well as increase the motivation for giving up private car.
However in order to reach significant changes these activities need
to be implemented as an element of the broad strategy consisting of
organizational and investment measures.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00