Group Conflict and ‘Confined’ and ‘Collaborative’ Collective Efficacy: The Importance of a Normative Core between Immigrants and Natives in an English Town
Group Conflict and ‘Confined’ and ‘Collaborative’ Collective Efficacy: The Importance of a Normative Core between Immigrants and Natives in an English Town
It has long been contended by both the ‘old’ and ‘new’ Chicago School that immigration fractures effective community controls, resulting in increased crime, conflict and social disorder. Building on the Chicago School approach, this article provides an extended model of the theory of collective efficacy introducing two new concepts of ‘confined’ and ‘collaborative’ collective efficacy. The article is based on research carried out in an English town that experienced a mass and rapid in-migration of Polish nationals. The results of a survey of Polish migrants (n=78) and native residents (n=172) demonstrate how a perceived ‘normative core’ between diverse groups is the crucial ingredient for collaboration in social control efforts and for dissipating instances of inter-group conflict.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00