Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Formal Theory and Value Judgments

Tytuł:
Formal Theory and Value Judgments
Autorzy:
Kamiński, Marek
Lissowski, Grzegorz
Świstak, Piotr
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1930068.pdf
Data publikacji:
2014-01-07
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Socjologiczne
Tematy:
formal theory
experiments
value judgments
rationality
Źródło:
Polish Sociological Review; 2014, 184, 4; 409-430
1231-1413
2657-4276
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
When we assume that a survey reveals respondents’ true attitudes we tacitly assume that the subjects understood what we are asking them about and that they had no incentive to be untruthful. In typical studies none of the two assumptions holds. Subjects are asked questions that use undefined terms and they are asked about issues they have no incentive to answer truthfully. Here we argue that a way to solve the two problems lies in constructing a formal theory of an attitude in such a way that an attitude can be derived from the answers yet when answering the questions subjects cannot possibly know that their responses reveal anything about their attitude and, hence, they have no incentive to answer insincerely.We briefly discuss a study that has the desirable properties necessary for the proper design.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies