Conventional economic theories assume that competing firms act independently. This theoretical assumption is applied to economic policies and anti-trust legislation. In contrast, economic sociology describes competition as a special type of social action that is oriented towards others. More specifically, to remain in the market, competing firms monitor one another and cooperate by establishing inter-organisational social ties. This paper demonstrates that increasing market pressures, including higher levels of competition and stronger bargaining power among exchange partners, does not disrupt social ties but promotes them. Data for the analysis were collected in 2007 from 501 managers of retail chains and their suppliers in five Russia’s cities (Moscow, Saint Petersburg, Yekaterinburg, Novosibirsk, and Tyumen). The sample includes firms of different sizes that operate in the food and electronics sectors of the consumer market.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00