Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Intra-Generational Social Class Mobility in Hungary Between 1992 and 2007-the Role of Self-Confidence

Tytuł:
Intra-Generational Social Class Mobility in Hungary Between 1992 and 2007-the Role of Self-Confidence
Autorzy:
Keller, Tamás
Powiązania:
https://bibliotekanauki.pl/articles/1929907.pdf
Data publikacji:
2011-09-27
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Socjologiczne
Tematy:
intra-generational class mobility
personality trait
self-confidence
the impact of non-cognitive
skills
panel data
after transition
Hungary
Źródło:
Polish Sociological Review; 2011, 175, 3; 373-392
1231-1413
2657-4276
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper analyses the intra-generational social class mobility in Hungary between 1992 and 2007 using Hungarian panel data. Social class position is used as an occupation based typology corrected with a social status index (containing income, wealth and housing dimension). Self-confidence reflected respondents’ problem solving skills, determination, efficacy and optimism. Mobilizing the gain of panel data self-confidence was set to be stable over time and was measured prior to social class position (in order to avoid endogenity). The results of multivariate logit models showed that self-confidence has an impact on working class and deprived class position in 2007, even after controlling prior class position measured in 1992. People with high self-confidence were less likely represented in the deprived position and were more likely to belong to the working class. The decomposition of total effects of self-confidence into direct and indirect effects (mediated by schooling) revealed that in the case of higher status, social classes (elite, upper middle class, and middle class) self-confidence also had a significant impact however this was mainly transmitted through the channel of education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies