Przeprowadzone badania pokazały, że nie można traktować użytkowników bankowości
elektronicznej jako jednolitej grupy i próbować zaspokoić wszystkich ich potrzeb zunifikowanymi rozwiązaniami. Zarówno w obszarze kanałów informacyjnych, zakresu usług finansowych, jak i świadomości oraz potrzeb związanych z cyberbezpieczeństwem występują
znaczące różnice wśród badanych. Dzięki przedstawieniu użytkowników w formie trzech
archetypów klientów można lepiej zrozumieć i precyzyjniej dotrzeć do szerszego grona odbiorców usług, a także zapewnić wyższy poziom satysfakcji z ich wykorzystania.
Jednocześnie zaobserwowaliśmy, że technologie takie jak biometria, usługi e-tożsamości
czy płatności bezgotówkowe nie są dla ankietowanych czymś nadzwyczajnym, a raczej pożądanym kierunkiem rozwoju i zapewnieniem większej wygody oraz użyteczności systemów
bankowości cyfrowej. Wobec instytucji finansowych badani wykazują duże zaufanie i powierzają im swoje dane oraz pieniądze, zatem to po ich stronie leży zapewnienie najwyższej
możliwej ochrony tożsamości i zgromadzonych aktywów. Rozwiązań bezpieczeństwa nie
można szukać najmniejszym kosztem czy w oderwaniu od realiów cyberprzestępczości. To
właśnie sektor finansowy powinien być motorem i dostawcą nowoczesnych mechanizmów
bezpieczeństwa cyfrowego zorientowanych na użytkownika.
Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies
Informacja
SZANOWNI CZYTELNICY!
UPRZEJMIE INFORMUJEMY, ŻE BIBLIOTEKA FUNKCJONUJE W NASTĘPUJĄCYCH GODZINACH:
Wypożyczalnia i Czytelnia Główna: poniedziałek – piątek od 9.00 do 19.00